Tuesday, July 20, 2010

SABAH


Sabah / Kota Kinabalu adalah destinasi yang menarik hati pelancong. Negara ini kaya dengan kehidupan laut dan dikelilingi oleh pantai yang terbentang luas lagi memutih dan masih mengekalkan keindahan semulajadinya.

Terdapat beberapa tempat yang menjadi tumpuan utama dia Sabah ; antaranya Gunung Kinabalu, Banjaran Crocker, Poring Hot Spring, Warisan Marin, Pusat Pemuliharaan Orang Utan di Sepilok, Pulau Sipadan dan hutan tropika Lembah Danum. Sabah dikurniakan dengan keindahan persekitaran dan alam marin serta kepelbagaian hidupan flora dan fauna di sekelilingnya.

Sabah juga terkenal dengan masyarakat etnik, budaya dan resam yang menjadi simbol keharmonian sosial. Budaya hidup yang diamalkan rakyat tempatan Sabah, yang unik menambah satu lagi dimensi kepada kehidupan di negeri Sabah. Suku Kaumnya yang terdiri daripada berbilang kaum yang ramah dan hidup dalam keadaan yang harmoni menambahkan lagi keindahan negeri Sabah. Kadazan-Dusun suku kaum yang terbesar di Sabah hidup harmoni bersama kaum yang lain seperti Bajau, Brunei, Iranun, Melayu, Cina dan beberapa kaum yang lain dan membentuk kebudayaan yang unik di Malaysia amnya dan di Kepulauan Borneo Khususnya.

Ibu negeri Sabah, Bandaraya Kota Kinabalu adalah bandaraya yang telah membangun. Bandaraya Kota Kinabalu kini telah melalui proses permodenan dengan insfrastruktur yang terkini. Arus pembangunan yang pesat seperti kewujudan bangunan-bangunan moden, institusi-institusi utama dan sektor perindustrian telah menyedarkan pandangan umum terhadap Kota Kinabalu sebagai sebuah bandaraya masa depan.

Kami di KAA Travel menawarkan pilihan hebat pelbagai pakej percutian, penginapan dari yang murah hinggakan ke hotel bertaraf 5 bintang. Selain itu juga, Tiket penerbangan dan Airport transfer kami masukkan ke dalam pakej-pakej percutian.

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi kami di KAA Travel & Tours Sdn Bhd di 03-2148 0604 / Email - kaatravel.tours@gmail.com

No comments:

Post a Comment